Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Volvo XC90 (15-), S90/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

By dotdeas
Någon som vet om/var man kan aktivera någon form av varningsljud när man passerar en fartkamera? Det visas ju en symbol i förardisplayen men den är man inte alltid så uppmärksam på ??:-/
By JanneP77
dotdeas wrote:Absolut, men lite trist att funktionen inte verkar finnas i en bil för 500.000 när det finns i en lös gps för 700kr :mrgreen:
Sjukt irriterande om det inte går att få en ljudvarning! Det går inte på min XC70 2015 heller... :cry:
Det förstår väl var och en att Volvo inte kan ha ett pling för att uppmärksamma dig att du kör för fort, det går ju rakt emot Volvos säkerhetsstrategi att ingen ska dö eller skadas svårt av en Volvo.......Att ha pling för att markera är ju som att uppmana folk att köra för fort :wink:
By TommyP86
JanneP77 wrote:
dotdeas wrote:Absolut, men lite trist att funktionen inte verkar finnas i en bil för 500.000 när det finns i en lös gps för 700kr :mrgreen:
Sjukt irriterande om det inte går att få en ljudvarning! Det går inte på min XC70 2015 heller... :cry:
Jo, som sagt så måste fartkameravarning OCH röstvägledning vara aktiverat. Vem som kom på det kan man fråga sej.
By JanneP77
TommyP86 wrote:
JanneP77 wrote:
Jo, som sagt så måste fartkameravarning OCH röstvägledning vara aktiverat. Vem som kom på det kan man fråga sej.
Aha! Då tar jag tillbaka mitt påstående! :???:
Jag har ju aldrig röstvägledningen på för jag tycker att den där kvinnan bara tjatar... :lol:
By Perra83
Min V60 -16 plingar till innan en kamera oavsett vad skärmen i bilen visar. Klockrent! Hade en sån där som ligger uppe på instrumentbrädan förr i tiden. Den sparade körkortet många gånger :wink:
By Tompe72
Tryck på inställningar
Välj My Car - IntelliSafe - Road Sign Information
Tryck i Varningsljud
Nu får du varningsljud om du överskrider hastighetsbegränsningen men även för fartkamerorna (Vid hastighetsvarning har jag valt +20 km/h)Så slipper du ett evigt plingande
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Swap-in out addons, use only what you really need!