Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Volvo S60N, V60 samt XC60 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

By realdexter
Har en V60 2011 och funderar på hur dieselvärmaren fungerar. För ett par veckor sedan skulle jag ut och köra tidigt och ställde timern på klockslaget för avfärd. Bilen var iskall, ingen värmare hade varit på. Enligt handboken ska man göra så.

Vad kan problemet bero på?
Lövet wrote:Låter onekligen som värmaren inte startat. Kan bero på dåligt batteri eller för låg bränslenivå.
Måste kolla upp batteriet. Har ställt in den till kl 9 imorgon. Får se om det fungerat bättre då.
linnnet wrote:Utan att veta vad handboken säger så fick jag bäst effekt på min xc60 -15 när jag ställde in timern 15-20 minuter INNAN avfärd.
Får jag den att funka ska jag testa ditt tips!!
Igår ställde jag värmaren på kl 09.00 idag. Gick ut och kollade kl 08.40 och värmaren var igång, men det var fortfarande kallt i bilen. Får se om det hinner hända något på 20 minuter.
By Lövet
Det ska komma värme max 2-3 minuter efter att den dragit igång. Rejäl värme alltså. Min bil är totalt isfri och varm som en bastu om det är några minusgrader efter max 10-15 min.
By BennyL
Lövet, är det din BMW du tänker på då?
BMW har ju normalt bara uppvärmning av kupé, inte motor, så länge motorn är avstängd och då blir det varmt som tusan väldigt snabbt
By Lövet
Precis.
Det uppvärmda vattnet i lilla kretsloppet blandas med motorns direkt när man startar så viss hjälp sker där också lyckligtvis.
(Även om jag hellre skulle haft Volvos lösning som värmer allt vatten direkt)
Kom ut kl 09.15 och då var det inte jättekallt i bilen, men inte heller någon bastutemp. Kan kanske ha att göra med att det var +11 grader ute idag på morgonen. Säg att det kanske var 17-18 grader när jag kom ut.

Får testa igen när det blir några minusgrader
toast wrote:Om du ställde den på 9.00 och kom ut kl 9.15 så har den stått och kallnat i 15 minuter.
Och var det +11 ute så hade den förmodligen precis startat kl 8.40
Du har säkert rätt i det. Jag ska se till att vara mer punktlig nästa gång!! 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Swap-in out addons, use only what you really need!